Prvi regionalni sajam kontinentalnog turizma “Wellcone“

Na 2.000 četvornih metara izložbenog prostora tijekom tri dana, na 'Wellcone' sajmu regionalnog kontinentalnog turizma, posjetiteljima je bila predstavljena cjelokupna kulturno-turistička ponuda kontinentalne Hrvatske - hoteli, restorani, vinarije, seoski turizmi, turističke i putničke agencije, obiteljska poljoprivredna  gospodarstva,  turističke  zajednice,  županije  i  gradovi,  muzeji,  toplice, svetišta i ostalo iz turističke ponude, s ciljem promoviranja tradicije i autohtonosti Krapinsko-zagorske županije, a koji se održavao od 13. do 15. svibnja u sportskoj dvorani Srednje škole Krapina.

 
Nakon svečanog otvorenja u petak, regionalni sajam kontinentalnog turizma "Wellcone", koji se po prvi puta tijekom proteklog vikenda održavao u Krapini, svojim posjetiteljima u tri je dana pružio užitak za sva osjetila. Turističku ponudu kontinentalne Hrvatske, regije koja tek treba zasjati kao istinski turistički biser, u sportskoj dvorani krapinske srednje škole predstavilo je 50-ak izlagača, koji su osim promotivnog materijala, posjetiteljima omogućili degustaciju autohtonih proizvoda i neposredno upoznavanje eno-gastro ponude.
 
Na sajmu nije izostala niti zanimljiva panel diskusija s temom - Aktivno uključivanje subjekata u turističku ponudu kontinentalne Hrvatske, pod palicom moderatora Mladena Sirovice (HRT), na kojoj su panelisti Zoltan Gyorffy (tvrtka VinOliva), Marko Koščak (Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru), Vlasta Krklec (Muzeji Hrvatskog zagorja), Sanela Vrkljan (Sektor za turizam, Hrvatska gospodarska komora), Elvis Pavleković (Terme Jezerčica), Hrvoje Hudoletnjak (Bluesun Hotel Kaj) te Željko Trezner (Veleučilište Vern), diskutirali su o tome kako upravljati destinacijom i stvarati pakete ponuda, o važnosti i potencijalima kulturnog turizma za Krapinsko-zagorsku županiju, razvoju destinacijskih management kompanija, primjerima dobre prakse iz Slovenije i Mađarske te povezivanju vinskih cesta, gastronomske ponude i kulturnog turizma.
 
Nakon predstavljanja rezultata i aktivne diskusije o karakteristikama kontinentalnog turizma RH te nepovezanosti ponude i pružatelja usluga, panelistkinja Sanela Vrkljan predstavila je model kartica sa popustima za domaće goste, čime bi potaknuli veću domaću potrošnju u turizmu, slično mađarskom modelu, koji je prezentirao Gyorffy Zoltan, koji je obrazložio da su bez obzira na udaljenost grada Pečuha i prve vinske ceste u Villany-u, uspjeli izgradili zajednički model suradnje u interesu za zajedničkim pozicioniranjem turističkog produkta.

Marko Koščak predstavio je primjer dobre prakse kontinentalnog turizma u regiji Dolenjska (Slovenija), te oca tvorbe projekta 'zidaniškog' turizma Matjaža Pavlina, inače direktora turističke agencije Kompas - Novo Mesto. Matjažev model temelji se na tome da gosti u 'zidanicama' (vinskim kletima), mogu uz konzumaciju lokalne gastronomije i vina, biti i smješteni u samim kletima koje su uređene u tu svrhu. Kao zanimljivost se dodaje da prosječni gost u 'zidanicama' noći između pet i sedam dana.
Na temu povezivanja nadovezao se Željko Trezner, koji je obrazložio da u našoj zemlji taj model premalo koristimo, da prodajemo produkte sa niskom dodanom vrijednošću poput sunca i mora, umjesto da se u to uključe i druge aktivnosti koje produktu dižu dodanu vrijednost. Dotaknuo se i teme o podjelama županija koje međusobno ne sudjeluju, te se svaka smatra zasebnom destinacijom, te obrazložio da danas turisti i turizam određuju granice destinacije.

Hrvoje Hudoletnjak predstavio je projekt i model - Zagorje 3D, koji predstavlja tri vrhunska restorana, koji na tržište plasira zajedničku paket ponudu. To bi značilo da gost zapravo kupuje paket za sva tri restorana i ne može ga koristiti u samo jednom od restorana, već u sva tri, a za gosta to znači da mora i proputovati taj dio destinacije, kako bi je u cijelosti i doživio. Elvis Pavleković osvrnuo se na poznati nam 365 turizam, te sunce i more, gdje je sezonalnost trenutno pod opterećenjem, za razliku od kontinentalnog djela gdje postoje termalna vrela, kulturne znamenitosti i prirodne ljepote i gdje potencijala za daljnji razvoj ima te može rasti i do 500 %.
 
U organizaciji Sajma, predstavnicima medija i organizatorima putovanja, omogućeno je studijsko putovanje u trajanju od dva dana, u kojem su mogli doživjeti netaknutu prirodu, zelene brege ukrašene vinogradima, osjetiti dašak prošlosti i sjećanje na plemićke obitelji, kušati eno-gastro ponudu te ujedno boraviti na svježem zraku. Principom poslovanja bussines to bussines (B2B), na samom sajmu jedni drugima predstavili su svoje proizvode i usluge, te obišli Muzej krapinskih neandertalaca (http://www.mkn.mhz.hr/), restoran i vinariju Vuglec Breg (http://www.vuglec-breg.hr/), Aqua Vivae vodeni park (http://www.aquae-vivae.hr/), dvorac Trakošćan (http://www.trakoscan.hr/), a za kraj svoja nepca su zasladili na osmoj po redu tradicionalnoj manifestaciji Štruklijada (http://www.struklijada.com.hr/), koja se održava s ciljem promocije i zaštite tradicionalnog zagorskog jela, kojem je Ministarstvo kulture RH dodijelilo status nematerijalnog kulturnog dobra.
 
'Wellcone' (http://wellcone.hr/) je završio uz glazbeno - plesni program Ansambla Zabok, koji je na specifičan način oživio tradicionalne zagorske plesove i popevke. U nastavku programa, posjetitelje su svojim šarenim kostimima i atraktivnim koreografijama oduševile i Začretske mažoretkinje, nakon čega su podijeljene zahvalnice za sve izlagače na ovogodišnjem 'Wellcone' sajmu.

 
Foto: M. Čolić
 
 


Primjedbe