Čak
67 istarskih vinara i više od 750 posjetitelja – na devetom premijernom kušanju
najpoznatije sorte Istre oboren novi rekord
Da stanovnici glavnog
grada Hrvatske itekako vole istarska vina potvrdio je još jedan uspješan En
Primeur. Više od 750 posjetitelja, među kojima su bili vlasnici zagrebačkih
hotela, restorana, vinoteka, poznati sommelieri…, uživalo je u jednodnevnoj premijeri
malvazija berbe 2019., koja se tradicionalno svake veljače organizira u
zagrebačkom hotelu Esplanade.
Čak 67 vinara iz svih
dijelova Istre, među kojima i zvučna imena vinske scene, i ove su godine po
uzoru na slična kušanja u Francuskoj, predstavili mlade malvazije dok su još u
bačvama, a prema riječima Nikole Benvenutija,
predsjednika Vinistre, udruge vinara i vinogradara Istre, riječ je o
iznimnoj berbi koja će sigurno dati velika vina.
Nikola Benvenuti |
„Malvazija kao istarski
brend postala je atraktivan turistički proizvod, a prema procjenama čak 200
tisuća gostiju u Istru dolazi zbog naših vina. Istraživanja su pokazala da je
eno-gastro ponuda među prva tri motiva dolaska gostiju u Hrvatsku. Takvi gosti dolaze
već početkom ožujka, ali i u kasnu jesen što znatno produljuje pred i posezonu“,
istaknuo Benvenuti.
Krunoslav Karalić, pomoćnik
ministrice poljoprivrede na En Primeuru se osvrnuo na novi Zakon o vinu koji je
donio administrativno i financijsko rasterećenje sektora u vrijednosti od 12
milijuna kuna.
„Zakon o vinu koji je
lani stupio na snagu ukinuo je evidencijske markice te naknade za kontrole
stavljanja vina u promet i uspostavio marketinško označavanje vina prema četiri
nove vinogradarske regije – Hrvatska Istra i Kvarner, Dalmacija, Središnja bregovita
Hrvatska, Slavonija i Hrvatsko Podunavlje“, zaključio je Karalić.
Dragan Kovačević, potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK |
„Ako Austrija za marketing svojih vina izdvaja godišnje više od 8 milijuna eura onda to, sukladno svojim mogućnostima, treba i Hrvatska jer za nas vino nije samo prehrambeni i potencijalno važan izvozni proizvod, nego igra snažnu ulogu i u turističkoj ponudi te doprinosi brendiranju Hrvatske kao eno-gastro turističke destinacije. Zato je HGK zajedno s našim vinarima započela razgovore s Ministarstvom poljoprivrede kako bi se ispunile sve formalne pretpostavke i kako bi financiranje regionalnih organizacija vinara i nacionalna promocija vina postala stavka u državnom proračunu za 2021.“, istaknuo je Dragan Kovačević, potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK.
Marko Miklaužić |
Istarskim vinarima i ove su se godine pridružili proizvođači žlahtine i autohtonih sorti bregovite Hrvatske, a mlada vina savršeno su se sljubila uz vrhunske istarske pršute Jelenić.
PR: Lollipop
Foto: Tomislav Smoljanović
Primjedbe
Objavi komentar