Suncokret ruralnog turizma Hrvatske jedinstveni je godišnji nacionalni
projekt ocjenjivanja turističkih seljačkih obiteljskih gospodarstava
(OPG-a), poduzetnika u ruralnom turizmu, ruralno-turističkih projekata i
manifestacija, te tradicijske gastronomije ruralnih područja Republike
Hrvatske, kojeg organizira udruga - Klub članova Selo (KČS) i HF Eko Etno Grupa d.o.o.
S ciljem promocije i
unaprjeđenja ruralnog turizma, Ocjenjivačka komisija obišla je kandidirana turistička seljačka gospodarstva:
Agroturizam Vinia - OPG Saša Šapić - Bjelovar
Vinogradarske kuće Laura / Braco - OPG Ljiljana Kandučar, (Farmica seoski turizam)- Đurđevac
Seljačko domaćinstvo Stjepan Čulig, Vrhovac - Ozalj
Agroturizam Zaboky selo - Mario Tkalčević - Zabok
Vinogradarske kuće Laura / Braco - OPG Ljiljana Kandučar, (Farmica seoski turizam)- Đurđevac
Seljačko domaćinstvo Stjepan Čulig, Vrhovac - Ozalj
Agroturizam Zaboky selo - Mario Tkalčević - Zabok
Otkako je Hrvatska postala punopravna članica Europske Unije, od tad su znatno povećana i sredstva koja se mogu koristiti iz Europskih fondova, za sve one koji žele ulagati u ruralni turizam.
Kvalitetne odluke korisnika, prikazane su nam kroz privlačnost turističkog sadržaja, koje ne miruje niti zimi. Kako je današnje turističko tržište
izuzetno dinamično i konkurentno, neophodno je da seljačka gospodarstva
prate trendove i potencijalno tržište, te pruže potreban komfor modernom
i zahtjevnom gostu, što se vidi iz priloženih fotografija.
Na
navedenim gospodarstvima, osim poduzetničkog duha, mogli smo na svakom
koraku uočiti i niz aktivnosti koji su temelj razvoja održivog i
ruralnog turizma, kao primjerice, očuvanje tradicijskih vrijednosti,
uređenje dvorišta, zaštita okoline, očuvanje starih građevina,
njegovanje krajolika i slično.
U važnije ciljne skupine gostiju
na tim prostorima ubrajaju lovce, a kao potencijalne ističu kampere, za
koje se još infrastrukturno pripremaju. Gosti su otišli, neki tek dolaze, ali sad je pravo vrijeme za zbrajanje rezultata sezone, da se vidi koliko su uspjeli ostvariti i što ih sve čeka sljedeće godine.
Kako već znamo da su najjači aduti za privlačenje turista, spoj gastronomskog uživanja i odličnog vina, u njihovoj ponudi to je gotovo neizbježna kombinacija. Ponuđači se drže tradicionalne kuhinje, te na svojim gospodarstvima
nastoje ponuditi proizvode koje sami proizvode. Voljeli mi ili ne, nadolazeću hladnoću i kišu, to je zapravo vrijeme koje u gastronomiji donosi posebne užitke iz njihovih špajzi. Uz tinjajući i pucketajući kamin, pripremljena jela, okusom, mirisom i pričom domaćina podsjećaju na djetinjstvo.
Kad je o vinima riječ, u
svojim podrumima nude vina po vrlo pristupačnim cijenama, što je
turistima zasigurno privlačno za kupnju dodatnih butelja, dok strastveni sakupljači vina mogu iznajmiti sef i u njemu čuvati svoja vina u podrumskim uvjetima. Obiteljska izletišta, tako mogu biti mirni kutak za poslovne ljude, kao i mjesto za obitelji, gdje se svi mogu dobro zabaviti.
Za pronalaženje novih turističkih korisnika, služe se raznim online platformama, časopisima te usmenim preporukama, za koje i sami kažu da su najbolje reference, te da su svjesni da prodaja ruralno turističkog proizvoda, itekako ovisi o dobroj promidžbi i prodajnoj strategiji. A neki se od njih već bave razmišljanjima o novogodišnjim paketima...
Primjedbe
Objavi komentar