Razvoj gastronomskih ruta

  Gastronomska ruta doživljaja s dvije strane granice!

 

Da možemo i znamo biti inovativni, potvrđuje projekt naziva "Pannon Flavours", koji ujedinjuje proizvođače Južnog zadunavlja te hrvatske proizvođače blizu granice, s ciljem uzdizanja gastronomskog turizma ovog područja. 


Kako bi privukli zanimanje zainteresiranih, organizatori projekta formirali su četiri različite rute s doživljajima. Na taj način s hrvatske strane, turisti mogu upoznati baranjske i šomođske proizvođače iz Osječko-baranjske županije, koji gostima nude namirnice i sirovine lokalne proizvodnje.

Programu su se pridružili i restorani koji koji su već ranije ili u sklopu projekta postali otvoreni za suradnju i ponudu lokalnih proizvođača, a koji je ostvaren u okviru programa prekogranične suradnje između Mađarske i Hrvatske uz potporu IPA natječaja.


Sve se rute temelje na određenoj tematici, te su tako nastale gastronomske rute s maštovotim imenima poput Aktivna gastronomija, Okusi prirode, Okusi divljine te Gastronomska ruta Južnog Zadunavlja koje ih sve objedinjuje.

Ruta Aktivne Gastronomije je najprimjetnija od svih, jer je nastala duž zelenog puta koji povezuje Pečuh i njegov pobratimljeni grad, Osijek. Domaća dionica biciklističke staze raspolaže s 19 kilometara zemljanog i 23 kilometara betoniranog puta, te vodi turiste željne izleta kroz dužinu od 88 kilometara. Većina ih taj put prolazi biciklom, kraj 14 gostionica koje poslužuju različite lokalne specijalitete.

 
Specijaliteti proizvođača i restorana uključenih u program Okusi divljine nude pregršt jela od divljači. Većina ih svoja jela priprema od svježih sirovina, tako da vam neće imati što poslužiti ukoliko im usputno svratite s ulice. Iz tog razloga svoj je dolazak potrebno najaviti nekoliko dana ranije, kako bi se domačini na vrijeme mogli opskrbiti s potrebnom divljači iz obližnjih šuma.

Na kraju, slijedeći Okuse prirode, možete isprobati specijalitete koji se uglavnom pripremaju od biljnih sirovina. Možete okusiti posebne večere od korova, jestivog cvijeća, klasične domaće pekmeze i sokove. Proizvođači koji su uključeni u ovu rutu također pripremaju mesnate i mliječne proizvode, ali isključivo tradicionalnim metodama, štiteći tako svoje i naše zdravlje, pritom promišljajući održivi razvoj.
 





Sam projekt, naravno služi i marketinškim ciljevima. S jedne strane, u tom okviru, ostvarena je suradnja koja obuhvaća informiranje proizvođača i restorana o incijativi, njihov pregled (snimanje podataka, dozvole, prikladnost usluga i sl.), kao i popularizaciju ove suradnje za koju je izrađena web stranica kroz koju zainteresirani mogu kupovati (www.pannonflavours.org).

Sve te marketinške aktivnosti potpomažu rad lokalnih proizvođača, kako bi svoje proizvode putem ove jedinstvene platforme predstavili široj javnosti.

A nama ne preostaje ništa drugo, nego krenuti u aktivni odmor isprepleten različitim okusima koje nam ova gastronomska ruta nudi!

Primjedbe